Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

MSN spoort illegale software op?

  • Pauline

    Hallo,

    Wat is er waar van het verhaal dat MSN illegale software opspoort en daar melding van maakt bij Microsoft?

    En als het waar is, is er dan een mogelijkheid om dit te voorkomen?

    Alvast bedankt!

    Pauline

  • Gerard

    Hoi,

    Ja helaas is dit zo, ja kan het niet voorkomen. Als ik jou was zou ik over stappen naar icq (zie meer info: www.icq2.nl)

  • Martijn (messengers.pagina.nl)

    Jazeker is hier iets tegen te doen: geen illegale software gebruiken. Ook kun je Trillian gaan gebruiken om zowel via MSN als ICQ (en andere netwerken) te communiceren. De links hiervoor staan op de Messengers-startpagina.

    Groeten,

    Martijn

    http://messengers.startpagina.nl

    http://skins.startpagina.nl

  • GioneNn

    Maar zo schenden ze toch je privacy??

    Ik bedoel informatie mag nooit verzonden worden zonder medeweten/toestemming van die persoon.

    Want als iemand met illegale software (bijv.Win Xp Pro) een update wil halen bij microsoft.com wordt er ook geen info verzonden zonder dat daar eerst melding van wordt gemaakt.

    In de license (te vinden in c:/Program files/messenger, als je de standaart installatie heb gevolgd) staat er ook niets over dat microsoft via msn informatie mag verkrijgen over de gebruiker. Er staat echter wel dat ze techinische info over het programma mogen gebruiken voor commercieele doeleinden.

    “Eventuele technische informatie die u in het kader van de Productondersteuning aan Microsoft verstrekt, mag door Microsoft worden gebruikt voor commerciële doeleinden, alsmede voor productondersteuning en -ontwikkeling. Microsoft is eraan gehouden dergelijke technische informatie zodanig te gebruiken dat uw identiteit er niet uit blijkt”

    Ze kunnen volgens mij dus nooit zoiets doen of die info gebruiken omdat je identiteit geheim blijft.