Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

foutmelding bij msn downloaden

  • Zeef32

    Op mijn laptop wilde ik msn 6.1 downloaden. Hij download wel, maar bij het uitpakken en installeren krijg ik de foutmelding ‘1601’ en wordt ik doorverwezen om de software van msn.messenger.web te halen, maar dat doe ik toch al? Ook wordt er bij ‘help’ voorgesteld om eerst de te downloaden bestanden op te slaan in een vooraf gemaakte map. Ook dat werkt niet. Wie weet hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen of waar ik kan vinden waar de code ‘1601’ voor staat? Alvast bedankt voor jullie meedenkwerk.

  • Zeef32

    Ter aanvulling: besturing is windows XP. Ik heb de standaardversie verwijderd, omdat ik dubbelop niet nodig vond, maar omdat dit niet lukte, geprobeerd via systeemherstel de standaardversie er weer op te krijgen, maar systeemherstel wil niet lukken. Ook tijdens installatieprocedure firewall en virusscanner uitgeschakeld, maar ook dat hielp niet.

  • Danjel

    Hoi,

    Windows Messenger staat tussen de Windows Update, daar moet je hem dus eerst weghalen en instaleren. MSN Messenger maakt gebruik van Windows Messenger. het helpt dus niet als je systeemherstel doet.

    Daarna kun je msn messenger als het goed is wel downloaden en instaleren.

    En kun je Windows Messenger weer weghalen via: start>>uitvoeren: -> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

    Succes Danjel

  • Zeef32

    Hartstikke bedankt voor je info. Het is weer helemaal oke.

  • Danjel

    :D

  • Zeef32

    Blijf toch een foutmelding houden. Snap er niets van. Messenger is nu goed hoor, maar ik wilde eigenlijk wel 6.1 installeren, omdat die wat extra mogelijkheden geeft. Maar helaas krijg ik het niet voor elkaar. Misschien nog wat andere adviezen?

  • Danjel

    Lees ff op onderstaande link:

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=942&i=13922&t=13922#reply_13922

    Misschien dat dat voor jou een oplossing kan zijn.

    Danjel

  • Zeef32

    Danjel, bedankt voor het meedenken. Ik had deze optie gisteren ook gelezen en geprobeerd, maar helaas werkt dat ook niet. Ik heb ook nog op een engelstalig forum zitten kijken en daar ook bij iemand dezelfde foutmeld code gevonden + evt. oplossing, maar dat werkte ook niet goed. Misschien omdat ik de opdrachten in het engels invoer bij uitvoeren? Ik weet alleen niet de juiste nederlandse invoer van de engelse termen. Ik wacht denk ik maar op msn 6.2 die eind april uitkomt. 4.7 werkt nu weer dankzij jouw advies, dat is al lang mooi. Nogmaals bedankt he?

  • Danjel

    http://pub.telenet.be/forum/viewtopic.php?t=2467

    Misschien deze oplossing?

    Groet Danjel

    ps: Graag gedaan :-)

  • Zeef32

    Danjel, helemaal top!! Het is gelukt.

    :))