Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

webbased msn

• Daniel

Hallo,

Ik werk bij een bedrijf dat een erg goede firewall heeft, maar toch wil ik van de webbased msn gebruik maken, dit gaat niet omdat bij ons alleen maar port 80 open staat, voor heen kon dat met sprint maar die doet nu ook ineens raar.

Hebben mensen ideen?alsjeblieft, soms verveel je je wel eens op je werk :-) is er een webbased programma dat op port 80 met msn communiceerd?

ik en mijn afdeling zijn jullie allen dan erg dankbaar!!!!!!!!

• Daniel

ik heb ook odigo en amp geprobeerd, niks werkt..Daniel schreef:

>

> Hallo,

>

> Ik werk bij een bedrijf dat een erg goede firewall heeft,

> maar toch wil ik van de webbased msn gebruik maken, dit gaat

> niet omdat bij ons alleen maar port 80 open staat, voor heen

> kon dat met sprint maar die doet nu ook ineens raar.

>

> Hebben mensen ideen?alsjeblieft, soms verveel je je wel eens

> op je werk :-) is er een webbased programma dat op port 80

> met msn communiceerd?

>

> ik en mijn afdeling zijn jullie allen dan erg dankbaar!!!!!!!!

• Tom Kleijkers

Hoi,

Klopt helemaal. AMP heeft deze ondersteuning nog niet. Onze programmeur gaf op de vraag van de firewall het volgende antwoord:

"Beste Daniel.

Ik zal beiden vragen eens beantwoorden. Allereerst bestaat er geen amp server. Dus er is geen standaard antwoord op te geven. Amp werkt (net als kazaa bijvoorbeeld) via een netwerk van aan een gesloten computers. Allereerst worden de gebruikersnaam en wachtwoord gecontroleerd en daarna heb je allen nog verbinding met je contacten.

Het probleem dat poort 80 alleen open staat is niet te omzeilen. Dat kan alleen de systeembeheerder. Je kan dus alleen internetten op het werk. Dit kan de systeembeheerder omzeilen door in een programma (firewall) amp volledige toegang te geven en andere programma's niet. Ik denk echter niet dat dit gaat gebeuren dus zal geen enkel programma werken behalve internet explorer (zelfs geen ftp) want die gebruikt poort 80 en die kunnen we niet ‘afpakken’, dus helaas.

Er zijn ook geen standaard poorten die AMP gebruikt. Slechts 1292 is de enige poort die constant is en de rest wordt willekeurig gebruikt.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en komen dus tot de spijtige conclusie dat u alleen maar kunt internetten ."

• Emile

MSN kan wel webgebaseerd…

http://sprint.bantu.com ( enigste nadeel dat je moetbetalen)

http://www.mister-i.com alleen aanmelden

hier kan je web gebaseerd op msn

maar bedenk wel, alles word gelogd, dit dus ook.

M.v.g.

Emile

• miranda

die misterI wekt maar 3 dagen voor free en daarna moet je met een creditcard 1 euro per maand betalen, of weet er iemand een andere manier??