Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

afsluiten

• famke

wie kan mij helpen, als ik messenger wil afsluiten in de taakbalk

krijg ik elke keer ( momenteel word door andere toepassing gebruik gemaakt van functies die windows messenger biedt. je moet deze toepassing eerst sluiten voordat je windows messenger kunt afsluiten. outlook, outlook express, msn exporer en internet explorer) maar heb geen van de toepassingen open staan.

hoe kan ik dit verhelpen

• Martijn (messengers.pagina.nl)

Famke,

Heb je mogelijk een andere toepassing open staan die toch van de functionaliteit van Messenger gebruik maakt ? Het is vaak erg lastig om alle programma's die mogelijk Messenger-functionaliteit gebruiken uit te schakelen.

Zo heb ik ook eens SmartBarXP gebruikt. Die heeft ook een Messenger-plugin. Erg handig, maar je moet eerst die Smartbar afsluiten alvorens je Messenger kunt afsluiten. Daarom laat ik Messenger doorgaans gewoon met Windows afsluiten.

Als je Windows NT/2000/XP hebt dan kun je nog eens met TaskManager (Windows Taakbeheer) kijken of er misschien nog ergens een proces is blijven hangen die mogelijk de Messenger vasthoudt.

Heb je Windows 95/98/ME dan kun je via CTRL+ALT+DEL ook een soortgelijke lijst opvragen en zien of je alle processen die je daar ziet kunt plaatsen en of iets misschien nog in het geheugen is geladen (en zo Messenger vasthoudt). Zo kan het voorkomen dat je Outlook hebt afgesloten, maar dat er nog een MAPI-proces draait.

Als je een bepaald proces niet kunt plaatsen, zet de naam dan even hier op het forum. Dan kan ik vast wel aangeven waartoe het proces behoort.

Groeten,

Martijn

http://messengers.startpagina.nl