Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

snap het niet

• Christa

Ik werk nog met de oude msn-messenger 4.6. Als ik deze wil verwijderen, dan krijg ik bij configuratie>software de melding dat ik de messenger eerst moet afsluiten. Dit zou je moeten doen door op het icoontje (rechtsonder) rechts te klikken en dan kiezen voor afsluiten. Dit lukt echter niet omdat ik de volgende melding krijg:

Momenteel wordt door andere toepassingen gebruik gemaakt van functies die MSN biedt. Je moet deze andere toepassingen eerst sluiten voordat je MSN Messenger kunt afsluiten. Outlook, Outlook Express, MSN Explorer en Internet Explorer zijn voorbeelden van mogelijke toepassingen.

Wat moet ik hiermee? IE en Outlook Express ? welke MSN functies worden hiermee bedoeld en hoe schakel ik deze uit?

• Christa

In Outlook Express > menu extra > opties > hier staat de MSN messenger gewoon uitgevinkt.

• Christa

ook heb ik de msn-messenger knop verwijderd in de Explorer. Maar de genoemde foutmelding blijft.

• Christa

?

• Martijn (messengers.pagina.nl)

Ach, heb je een hele dag geen antwoord ontvangen ? Misschien moet je het eens aan Microsoft zelf gaan vragen. Ik ben benieuwd hoe snel je dan een reactie gaat krijgen.

Groeten,

Martijn

• Martijn (messengers.pagina.nl)

Christa,

MSN Messenger is inderdaad nogal hardnekkig wat dit betreft. Programma's als Outlook (Express) of IE kunnen de contactlijst van MSN weergeven en dan weigert MSN om af te sluiten. Is nog lastig.

Daarom is het het beste om je computer opnieuw op te starten en nog voordat je een van deze programma's hebt gestart om dan MSN te verwijderen.

Je kunt er ook voor zorgen dat MSN niet wordt opgestart. Als je Windows XP hebt, dan kun je via MSCONFIG (starten via Start > Uitvoeren…) op het tabblad Opstarten MSN uitschakelen zodat deze niet gelijk met Windows al wordt gestart.

Ook is er op www.mlin.net een StartupCPL te downloaden die je in het Configuratiescherm kunt installeren. Dat programma biedt wat meer mogelijkheden dan MSCONFIG.

Als MSN niet is gestart, dan lijkt het me dat je het programma redelijk eenvoudig moet kunnen verwijderen. Succes ermee en mochten er nog problemen zijn, dan horen we het wel weer…

Groeten,

Martijn

http://messengers.startpagina.nl

• Christa

Dank je wel Martijn.