Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

misbruik van emailadres

  • marja swart

    Ik ben er achter gekomen dat iemand anders een emailaccount heeft geopend bij live.nl met mijn naam.

    Er worden emails verstuurd naar mijn zakenrelaties e.d. door ene marja_swart@live.nl en dat ben IK niet……….

    Iemand wil schijnbaar mij een geintje flikken en mij zwart maken.

    Ik heb al een klacht ingediend bij live.nl en gevraagd of ze erachter kunnen komen wie dit heeft gedaan.

    Maar, eerlijk gezegd, ik heb er een hard hoofd in. Volgens mij is er een soort geheimhouding en mogen ze niet doorgeven wie dit heeft gedaan.

    Nu zit ik erover te denken om bij de politie aangifte te doen. Iemand maakt misbruik van mijn naam, toch?

    Wie kan mij advies geven, of weet wat ik hieraan kan doen.

    bedankt alvast,

    Marja Swart

  • shauri

    hoi Marja,

    ik zou deze vraag op de advocaten pagine stellen, volgens mij kunnen ze je daar beter helpen…. het is maar een idee van mij …

    succes …

    shauri

  • M@ria

    Inderdaad , vraag het hier http://www.prikpagina.nl/list.php?f=844 eens , en het is zeker een zeer gemeen spelletje wat die persoon aan het spelen is.

  • Peggy

    Mijn zoon zijn msnadres is in gebruik door iemand anders,ik vind dat dit niet kan en het ook de bedoeling niet kan zijn van chatten,ik zou graag hebben dat dit wordt gestopt ik weet me hier geen raad mee,ik vind dat niet normaal dat ik doodleuk iemand anders op zijn msnadres zit te chatten en ik die dan op de koop toe nog online zie staan,ik wil dat dit stopt,wat kan en moet ik hiervoor doen?Ik hoop op reactie,Groetjes

  • Danjel

    Gebruikt je zoon dat adres zelf ook nog? Zoja, dan moet hij zijn wachtwoord wijzigen om dit te stoppen.

  • conny

    hoi

    ik ben er ook achter gekomen dat mijn e-mailadres is gekraakt er worden e-mails gestuurd uit mijn naam naar personen die in mijn lijst stonden en die gebruik mijn e-mailadres ook om me aan te melden op allerlei sexpaginas en stuur deze dan door naar mijn vriend ik heb al van alles gedaan om het te verwijderen maar blijkbaar werkt hotmail er niet aan mee ik vind dat je gewoon je hotmail moet kunnen verwijderen

    hotmail zegt na 30 dagen wordt hij verwijderd maar dan mag je je e-mailadres niet gebruikt hebben maar als de andere die gebruikt dan blijft het eeuwig bestaan je moet het direct kunnen verwijderen help help want dit kost mijn relatie

  • Danjel

    Kun je zelf nog wel gebruik maken van dat hotmail adres?

    Zoja, dan kun je je wachtwoord ook gaan veranderen of dat adres sluiten, dit kan op deze pagina:

    http://help.live.com/help.aspx?project=mailfull&market=nl-nl = wachtwoord wijzigen + geheime vraag

    http://help.live.com/help.aspx?project=mailfull&market=nl-nl = account sluiten

  • conny

    hoi danjel

    door dat we zomaar iets ingevuld hadden bij het wachtwoord veranderen en vergeten zijn omhet op te schrijven krijgen we dus nu geen toegang meer tot onze hotmail maar als de andere mijn hotmailadres blijf gebruiken wordt hij door hotmail niet verwijderd plus ik zie nergens waar ik fatsoenlijk mijn vraag kan stellen bij hotmail om misbruik te melden en we komen er niet achter wie het is want die persoon valt andere mensen lastig onder mijn naam en die reageren weer op de mailtjes maar ik krijg die niet te zien er wordt een vies spel gespeeld met mijn e-mailadres en met mijn msn want daar logt hij gewoon in onder mijn naam dat heb ik gehoort van mijn dochter

    dus help help gr conny

  • Danjel

    Hier via deze link kun je misbruik melden van het adres dat door die gast gebruikt wordt.

    GOED LEZEN wat er gevraagd wordt! https://support.live.com/eform.aspx?productKey=wlmessengerabuse&ct=eformts

    Succes.

  • Lau

    Ik ben er vandaag achter gekomen dat schijnbaar één of andere grappenmaker in China mijn gmail adres gebruik maakt.

    Het eerste signaal hiervan was dat er een aantal mailtjes waren teruggekomen van mailadressen die ik niet kende en deze mailtjes waren verstuurd op een tijdstip waar ik niet eens zelf was ingelogd. Hier stonden ook stukken bij in het (bleek later chinees, maar ik dacht toen Japans). Ik heb deze mailtjes direct verwijderd en er verder niet meer bij stil gestaan.

    Een paar uur later werd ik erop gewezen dat mijn mailadres was gebruikt op een locatie waar ik er normaal geen beruik van maak en er was gemerkt dat de tijdstippen te kort op elkaar waren (ik geloof dat ik een half uur later inlogde nadat iemand in China had uitgelogd). Hierdoor heb ik mijn wachtwoord veranderd en moeilijk gemaakt, met hoofdletters e.d.). Weer later kreeg ik een melding dat er iemand tegelijk met mij was ingelogd op mijn e-mailadres weer in China.

    Wat kan ik hier nog meer aan doen? Ik ken zelf niemand in china, sterker nog, ik ken niemand buiten europa en ik heb nooit mijn wachtwoord aan iemand gegeven. Ik snap dus uberhaupt niet hoe iemand heeft kunnen inloggen op mijn account En ik weet niet of dit nu vaker gaat voorkomen.